Monday, August 22, 2011

Tragedi 20 august / 11.46pm bersamaan 20 ramadhan




Nabi SAW bersabda: " Apabila Allah mencintai seorang hamba, Dia mengujinya. Jika ia sangat mencintai-Nya, maka Allah mencubanya."

Allah berfirman yang berm
aksud: "Nescaya Allah mencintai kamu dan mengampuni dosa-dosa kamu." (Ali-Imran:31)

20 august / 11.46pm bersamaan 20 ramadhan aku telah diuji olehNYA ... aku redha Ya
Allah ...
dah siap sume aktiviti berbuka dan jln2 di PD ... untuk pulang ke bangi, tetiba
hati aku xsedap ...
nak xnk aku teruskan perjalanan tok balik ...
tetibe jewk smpay d'simpang taman wawasan menuju ke seremban, untuk belok ke kanan ... toleh kanan clear, toleh kiri bas and lori jauh lagi, toleh lagi kanan clear,okew jln ... da smpay setengah jln, cume blkg jew xlps tetibe farah jerit ' fatin kereta '!!! sumpah laju kereta 2 ... dlm haty da henty2 mengucap ...jalan pye bsr slumber dye lggr kete aku xelak lgsg*gedegang, memikirkan 5nyawa dlm kete terutama farah
yg duduk di sit penumpang blkg sbelah kanan aku nekad tok tekan minyak jugak & benty
d'sebelah kiri ( kubur cina plak ) ...alhamdulillah,tgk kwn2 blkg semua selamat walaupown bee aku xbjaya d'selamatkan ...
perrgghhh!!! mmg terasa, wkt 2 mulot xbenty beristifar... dlm hati Allah jewk tahu marah ade, sedeyh ade, kedewa ade ... kat mat terbaynag mama, abah, itik & family ...
tibe aku jd sakit hati ngan cina pahal ntah cina 2 bsing xnak bg report, then suwuh aku settle situ ... harapan lew ...da lew langgar bee aku , sunat kang baru thu ... yg aku peliknye yg kuar bkn driver tp pnumpang, da lew bwk cm pelesit , cmnew ntah dye bwk dgn jalan bukit tggi ... pelik2 !!! alhamdulillah aku da wat police report and tggu insurance claim 4 plastic surgery my bee plak ... cina 2 xwat report ag, 2 hal dye lew ... jnji sume nyawa selamat,alhamdulillah... nk bgthu mama and abah tkowt dowg susah haty so aku pk sok jewk bgthu ...lgpown aku okrw jewkjuz bee jewk cedera ... sahur itik col 'terkejowt dye ...mlm 2 aku juz msg and 1mizcol aku xnk kaco dye tdow, kcian itik pulang petang ...ngee~

then kol 12 baru aku col mama & abah
then 'abh & mama ckp xpew, nty kte repair' sgt cool mama and abh tyme 2 tp aku thu hakikatnye mreka sgt risau...
Alhamdulillah aku still boleyh teruskan ramadhan... cam mimpy
plak,wase cm xleh tyme ...
tp 2 lew, semua da tertulis ... aku xleh nak elak, nak xnk kne tempuh ...aku cume manusia biase yg xlary dari kesilapan... anywayz, pgalaman mendewasakan kite , xgune nak bersedeyh Fatin Najwa ... bee awak akan pulih ... chill~ LOVE BEE




2 comments: